اسرار حق
درباره وبلاگ


پروفایل من
hasanbolboli.blogfa.com/Profile
استفاده از تمامی مطالب وبلاک آزاد می باشد
حتی بدون ذکر منبع
تلگرام ما
@asrarhag

مدیر وبلاگ : حسن فاطمی فرد
مطالب اخیر
نویسندگان



دختران جوان با معده خالی "خرما" بخورند

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد مصرف خرما با معده خالی باعث "سوخت و ساز بدن" در طول روز شده و برای "لاغری" بسیار مفید است.
مصرف خرما با معده خالی میزان جذب قند موجود در خرما را بیشتر می‌كند و بهترین زمان برای مصرف خرما صبح‌ها قبل از وعده‌های صبحانه است.
بررسی‌ها نشان می‌دهند كلسیم و ویتامین‌های موجود در خرما باعث شادابی و طراوت پوست شده و از كم خونی به ویژه در دختران جلوگیری می‌كند و موها را پرپشت‌تر می‌كند.
گفتنی است فیبر موجود در خرما مانع از ایجاد گرسنگی و "افت قندخون" در طول روز می‌شود و بهتر است تمام افراد صبح‌ها بعداز بیدارشدن از خواب با معده‌ی خالی خرما بخورند تا تمام مواد مغذی موجود آن جذب بدن شود.
گفتنی است نتایج مطالعات نشان می‌دهند دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی هزاران داوطلب دریافتند خانم‌هایی كه زیاد خرما مصرف می‌كنند و به جای قند و شكر با چای و نوشیدنی‌های خود خرما مصرف می‌كنند 70 درصد كمتر دچار كم‌خونی و "رنگ پریدگی پوستی" می‌شوند و بدنی سالم و مقاوم در برابر "باكتری‌ها" و "ویروس‌ها" خواهند داشت.


با این گیاه و طب سنتی :
 اگر "آبریزش بینی" باعث اذیت و آزارتان می شود


اکثر کسانی که مزاج سرد و تر دارند با شروع فصل سرما با آبریزش بینی و چشم، زکام و حتی درد سینوس ها مواجه می‌شوند و عوارضی که تا آخر فصل پاییز و زمستان زندگی را برای آنها سخت و دشوار می‌کند.
بررسی ها نشان می‌دهند، درمانگران طب سنتی برای این گروه راه چاره‌ای ساده و موثر یافته‌اند و آن استفاده از بخور با گیاهان خاص است.
 "اسطوخودوس"، "مرزنجوش"، پونه و نعناع از گیاهانی هستند که استشاق آنها در فضای خانه باعث می‌شود راه مجاری تنفسی باز شود و "سینوزیت" و آبریزش بینی کاهش یابد.
 اگرمی‌خواهید از شر آبریزش بینی خلاص شوید روزی دو الی چهار مرتبه این بخورها را تهیه کنید و بینی‌تان را با آنها شستشو دهید.


پیاز بخورید تا سالم باشید

پیاز خام تأثیر بیشتری نسبت به پیاز پخته شده بر سلامت بدن دارد.
شیوا فرجی متخصص تغذیه در مورد خواص پیاز و علت مصرف آن در کنار غذا گفت: پیاز از دیرباز در غذای ایرانیان چه به صورت سرخ‌کرده یا خام وجود داشته و گفته می‌شود که از حدود 6 هزار سال پیش تاکنون به عنوان یک داروی سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه پیاز سرشار از ترکیبات گوگردی است و قادر به متوقف کردن روند تغییر شکل سلول‌ها است افزود: به همین دلیل گفته می‌شود که این نوع ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان سینه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و کسانی که با غذای خود کمی پیاز خام می‌خورند کمتر به سرطان مبتلا می‌شوند.
وی تصریح کرد: همچنین ماده‌ای به نام پروپیل‌سولفات در پیاز وجود دارد که از ابتلا به سرطان معده و روده جلوگیری می‌کند اما نباید فراموش کرد که پیاز خام تأثیر بیشتری نسبت به پیاز پخته شده بر سلامت بدن دارد.
به گفته این متخصص تغذیه همچنین ترکیبات گوگرد‌دار در پیاز عضلات صاف ریه را تحریک کرده و باعث باز شدن شریان‌های کوچک و نایژه‌‌ها می‌شود و برای همین به آنهایی که دچار سرماخوردگی می‌شوند مصرف پیاز به صورت خام یا در کنار غذا توصیه می‌شود.
فرجی با تاکید بر اینکه پیاز در تنظیم قند خون نیز بسیار مؤثر است تصریح کرد: در پیاز ترکیباتی وجود دارد که قند خون را تنظیم می‌کند. ولی نباید فراموش کرد که افرادی که دچار قند خون می‌شوند نباید بیش از حد پیاز مصرف کنند.
عضو انجمن علمی تغذیه ایران گفت: شاید جای سؤال باشد که چرا در کنار کباب یا غذاهای بین راهی پیاز خورده می‌شود؟ نکته جالب اینجاست که این ماده غذایی آنتی‌بیوتیک بسیار قوی بوده و در از بین بردن میکروب‌های مختلف نقش مؤثری دارد به همین جهت معمولا در کنار غذاهای گوشتی و پرچرب و مهمان‌خانه‌های بین راهی توصیه می‌شود تا حتماً پیاز در کنار غذا به صورت خام خرده شود.

 


"فیبر انار" در رفع اختلالات گوارشی مفید است

فیبر مفید پرده سفید انار در حرکات دستگاه گوارش و رفع یبوست نقش موثری دارد.
به گفته علی مجتبوی متخصص گوارش، انار حاوی پتاسیم ، اسیدهای آلی، فیبر و آب بوده که بهتر است آن را با پرده‌های سفید اطراف دانه‌ها مصرف کرد.
وی افزود: این لایه‌ها، حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر نامحلول است که به حرکات دستگاه گوارش و رفع اختلالات ‌آن، پیشگیری از یبوست، کاهش اضافه وزن و کنترل اشتهای کاذب کمک می‌کند.
این متخصص گوارش اظهار داشت: همچنین این میوه مفید با خواص دارویی و درمانی فراوان خون را تصفیه کرده و با مقادیر فراوان آهن، فسفر، پتاسیم و روی موجب کاهش کلسترول و چربی خون می‌شود.


توت و "خرما" با چای نخورید!

 اگر بر این باورید که مصرف "توت" یا "خرما" به جای قند می‌تواند از بالا رفتن میزان "قند خون" جلوگیری کند سخت در اشتباهید.
قند ،خرما، توت و به طور کلی هر"مواد قندی "هنگامی که با آب جوش یا چای داغ تماس پیدا می‌کند بدن تمام شیرینی‌های آین مواد را جذب کرده و "انرژی" موجود در آنها جذب بدن نمی شود.
گفتنی است چای و "قهوه "در تمام کشورهای دنیا نوشیدنی‌های بسیار رایجی هستند که افراد عادت دارند آنها را با مواد شیرین مصرف کنند اما این مواد قندی به سلامت "دندان‌ها" آسیب رسانده و سبب بالا بردن قند خون و در نهایت "دیابت" می‌شود.
گفتنی است مصرف "میوه‌های خشک" در کنار چای بهترین گزینه  به جای قند، خرما و "توت" است.
پزشکان بر این باورند مصرف میوه‌های خشک انرژی مورد نیاز  بدن را فراهم کرده و برای "سلامتی" ضرری ندارند.


ساقه وسط کاهو را مصرف نکنید

 عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینای ایران گفت: ‌تجمع نیترات در سبزی‌های برگی بیشتر از سبزی‌های میوه‌ای و پیازی است.
دکتر "فرشاد دشتی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، افزود:‌ تجمع نیترات در سبزی‌هایی مانند کاهو و پالک بیشتر از سایر سبزی‌هاست.
وی ادامه داد:‌ میزان نیترات موجود در اندام‌های مختلف سبزیجات نیز متفاوت بوده، به طوری که میزان آن به ترتیب در ساقه، دمبرگ، پهنک برگ، اندام‌های زیرزمینی، پیاز، ریشه‌ها و غده‌ها بیشتر است.
دشتی تاکید کرد: ‌در میوه‌ها و سبزی‌های میوه‌ای، مشکل زیادی از نظر تجمع نیترات وجود ندارد و مشکل اصلی بیشتر در سبزی‌هایی است که اندام رویشی آنها مصرف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ‌نیترات باعث بیماری‌هایی از قبیل کم خونی، سقط جنین و انواع سرطان‌ها می‌شود.
وی گفت:‌ میزان مجاز ورود نیترات به بدن هر فرد 3.65 میلی‌گرم بر هر کیلوگرم وزن بدن در روز است و با توجه به این که نسبت به وزن بدن سنجیده می‌شود میزان مصرف در کودکان حائز اهمیت است.
این مدرس دانشگاه راه‌های انتقال نیترات به بدن را آب آشامیدنی و سبزی‌ها عنوان کرد و گفت: ‌در مورد آب‌ها نظارت زیادی وجود دارد و میزان نیترات در آب اندازه‌گیری می‌شود، ولی در خصوص سبزی‌ها کنترلی صورت نمی‌گیرد این درحالی است که در کشورهای توسعه یافته بر روی سبزی‌ها نیز کنترل انجام می‌شود.
دشتی در خصوص دلایل تجمع نیترات در سبزی‌ها یادآور شد:‌ کاربرد زیاد کودهای شیمیایی ازته در مزارع از دلایل اصلی تجمع نیترات در سبزی‌هاست چراکه کودهای نیتروژنه باعث افزایش تولید می‌شود بنابراین کشاورزان از این کود زیاد مصرف می‌کنند.
وی با بیان این‌که پرورش سبزی‌ها در باغچه منازل، بهترین شیوه برای کنترل نیترات است به شهروندان توصیه کرد، تاجایی که امکان دارد سبزی‌ها را خودشان پرورش دهند و یا این‌که از محصولات ارگانیک استفاده کنند.هم‌چنین از بخش‌هایی که نیترات زیادی دارند استفاده نکنند و در پالک ساقه و دمبرگ و در کاهو ساقه وسط را مصرف نکنند.
دشتی افزود: نگهداری سبزی‌ها به صورت پخته در فریزر نیز باعث ترکیب نیترات با اسیدهای آمینه می‌شود که ماده‌ای به نام نیتروزامین تولید می‌کند، این ماده سرطان‌زاست و فرآیند تولید آن در یخچال و فریزر رخ می‌دهد.


با این ویتامین از سرطان در امان بمانید

بارها شنیده ایم که ویتامین D برای سلامت دندان ها و استخوان ها لازم است. اما جالب است بدانید که این ویتامین خواص ضدسرطانی نیز دارد. این در حالی است که منابع غذایی آن محدود بوده و ماهی،‌ شیر و نوشیدنی های سویا مهم ترین منابع غذایی ویتامین D هستند.
نور خورشید به بدن اجازه می دهد تا آن را بسازد و از کمبودها پیشگیری می کند.
ویتامین D در پیشگیری از پوکی استخوان و کاهش روند آن در افراد بالای 50 سال نقش دارد که البته باید در کنار کلسیم مصرف شود. همچنین درپیشگیری از ابتلا به بعضی سرطان ها به خصوص سرطان سینه، ‌دیابت نوع 1 و 2 ،‌بعضی بیماری های خود ایمنی،‌ بیماری های التهابی روده و ناراحتی های قلبی عروقی دخیل است و موجب تقویت سیستم ایمنی می شود.
در مورد تاثیر پیشگیرانه سرطان محققان توصیه می کنند در فصول پاییز و زمستان مکمل ویتامین D3 با دوز 1000 UI 25 میکرو گرم در روز مصرف شود.
 
مقدار توصیه شده ویتامین D
مقدار دوز ویتامین D بر اساس مبنای واحد UI اندازه گیری می شود که هر 40 واحد برابر 1 میکروگرم است. نیاز افراد در سنین مختلف متغیر است به طوری که از زمان تولد تا یک سالگی 10 میکروگرم،‌ 1 تا 70 سالگی 15 میکروگرم و بالای 70 سالگی 20 میکروگرم است. دریافت ویتامین D فقط برای کسانی که هیپرکلسمی( مقدار بسیار بالای کلسیم در خون)‌ هستند، توصیه نمی شود. همچنین مقدار دوز پیشنهادی هیچ تاثیرسوئی در پی ندارد.
برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان توصیه می شود:
- افراد زیر 50 سال در شرایط سلامت جسمانی: روزانه 400 تا 1000 UI از مکمل ویتامین D و 1200 میلیگرم کلسیم از منابع غذایی و در صورت نیازمکمل استفاده کنند.
- افراد 50 ساله و بالاتر:‌ روزانه 800 تا 2000 UI   از مکمل ویتامین D تحت نظر پزشک و 1200 میلی گرم کلسیم از منابع غذایی و در صورت نیازمکمل استفاده کنند.
- افراد مبتلا به پوکی استخوان:‌ ‌ روزانه 800 تا 2000 UI  از مکمل ویتامین D تحت نظر پزشک و 1200 میلی گرم کلسیم از منابع غذایی و در صورت نیازمکمل استفاده کنند.
توجه به نکات زیر در مورد مصرف ویتامین D لازم است:
- برای تاثیر مثبت دریافت ویتامین D و کلسیم باید ادامه یابد.
- تشخیص و درمان پوکی استخوان تنها باید با نظر پزشک باشد.
- می توان مکمل های ویتامین D را در هر ساعتی از روز، قبل،‌بعد و یا حین غذاخوردن مصرف کرد .
- از آنجا که بدن بیش از 500 میلی گرم کلسیم در روز جذب نمی کند،‌ توصیه می شود مکمل ها با دوز 500 میلی گرم، دو تا سه بار در روز همراه غذا مصرف شود.
 
مکمل ها یا نور خورشید
کسانی که در نواحی سردسیر زندگی می کنند و چندان بهره ا ی از نور خورشید نمی برند برای تامین نیاز روزانه به این ویتامین باید از مکمل های آن استفاده کنند. به علاوه افرادی مانند سالمندان، معلولین،‌ بیماران، نوزادان و... که قادر به بیرون رفتن کافی از منزل نیستند نیز باید مکمل دریافت کنند.
قرار گرفتن دست ها تا آرنج و صورت بدون محافظ در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم ( 11 تا 14 بعدازظهر)‌،‌ 3 بار در هفته می تواند نیاز بدن را تامین کند. البته از آنجا که با توجه به نظر متخصصان پوست،‌ اشعه خورشید عوارضی سوء بر پوست دارد هرگز توصیه نمی شود همه بدن و بیشتر از 20 دقیقه در معرض نور خورشید قرار گیرد. مصرف طولانی مدت داروهای ضد صرع،‌ ضد تشنج، گلوکوکورتیکوئید، ایدز ممکن است کمبود ویتامین D در پی داشته باشند و لازم است حتما مکمل های آن مصرف شوند.


سیب بخورید، ۱۷ سال جوان‌ شوید

محققان با مقایسه داده ها، وضع سلامتی زنان را پس از ۲۵ سال بررسی کردند و متوجه شدند وجود تنها یک سیب در رژیم غذایی روزانه چه تاثیر شگرفی دارد.این آنتی اکسیدان ها موجب بهبود فعالیت قلب، کبد و لوزالمعده و نیزعادی سازی فعالیت روده و دفع سموم می شود.
محققان با انجام تحقیقی دریافتند که خوردن روزی یک سیب می‌تواند اثر معجزه بخشی داشته باشد و باعث شود انسان در میان‌سالی 17 سال از هم‌ سن‌های خود جوان‌تر به نظر برسد.
محققان دانشگاه سلطنتی لندن این تحقیقات را با حضور زنان 25 تا 45 ساله ای انجام دادند که به توصیه آنها هر روز یک عدد سیب می خوردند.
محققان با مقایسه داده ها، وضع سلامتی زنان را پس از 25 سال بررسی کردند و متوجه شدند وجود تنها یک سیب در رژیم غذایی روزانه چه تاثیر شگرفی دارد.
محققان خاطر نشان کردند: وجود پلی فنول ها و فلاونوئیدها در این میوه که روندهای اکسیداتیو را در سلول ها منظم می کنند مهمترین عاملی است که موجب تاثیر جوانی و سلامتی بخشی آن می شود.
این آنتی اکسیدان ها موجب بهبود فعالیت قلب، کبد و لوزالمعده و نیزعادی سازی فعالیت روده و دفع سموم می شود و مسلما سلامتی داخلی، بر چهره انسان تاثیر می گذارد.
محققان که به اثر معجزه بخش سیب بر سلامتی و زیبایی زنان اطمینان دارند به همه توصیه می کنند این آزمایش جالب را انجام دهند تا در خصوص نتیجه مثبت آن متقاعد شوند.








نوع مطلب : گیاه درمانی و نکته هایی پزشکی، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، عجایب خلقت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اسما خداوند متعال

پخش زنده حرم
Online User اسلام کوئست سایت جامع فرهنگی 
مذهبی شهید آوینی Aviny.com

دنیـای نیـاز بـه نمــاز | WorldPrayer.ir

 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic