اسرار حق
درباره وبلاگ


پروفایل من
hasanbolboli.blogfa.com/Profile
استفاده از تمامی مطالب وبلاک آزاد می باشد
حتی بدون ذکر منبع
تلگرام ما
@asrarhag

مدیر وبلاگ : حسن فاطمی فرد
مطالب اخیر
نویسندگان

ماه مبارک رمضان در سیره ائمه اطهار
فلسفه روزه به تعبیر امام علی(ع)/ روزه جسم و روزه جان چیست

فلسفه روزه به تعبیر امام علی(ع) نخست تقویت ایمان و اراده، دوم خودسازی و مقاومت و سوم استکبارستیزی است.

خبرگزاری فارس: فلسفه روزه به تعبیر امام علی(ع)/ روزه جسم و روزه جان چیست

به گزارش خبرگزاری فارس، در حدیث شریفی از حضرت علی (ع) روزه به روزه جسم و روزه جان تقسیم‌بندی شده است. روزه جسم مرحله پایین‌تری از روزه است که محدود به زمان خاصی است. روزه جسم و شکم آسان است و هر کس با اراده اندک می‌تواند از عهده آن برآید.

نخوردن و نیاشامیدن چند ساعت، برای یک انسان متدین مشکل ساز نخواهد بود و او توانایی دارد چندین روز، چیزی نخورد و نیاشامد و در عین حال زنده و سالم بماند. آنچه مهم است، روزه جان است که دامنه گسترده ای دارد و در عین حال سخت و دشوار است؛ هر کسی نمی‌تواند به آسانی به آن دسترسی پیدا کرده یا به صرف دست یافتن به روزه جسم و شکم، بتواند بدان دست یابد.

روزه جسم، می‌تواند مقدمه‌ای برای رسیدن به مرحله روزه جان باشد. رفع و دفع از خیالات، شبهات، انگیزه‌ها و ... چیزی نیست که به صرف روزه جسم به دست آید. نکته دیگر این که در مرحله روزه دل، تمام اعضا و جوارح انسان روزه‌دار است؛ گوش، چشم و نگاه، زبان، ذهن و نفس کشیدن روزه است، حتی در خوردن و خوابیدن و در خلوت روزه هستند.

حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «صوم النفس امساک الحواس الخمس عن سائر المآثم و خلو القلب من جمیع اسباب الشر؛ روزه جان، خودداری کردن حواس پنجگانه از باقیمانده گناهان است و خلوت و آسوده ماندن دل از تمام اسباب پلید.» اگر جان انسان روزه باشد، حواس پنجگانه، برای همیشه حواسش جمع خواهد بود و به سوی پلیدی‌ها نخواهد رفت.



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 31 خرداد 1394 :: نویسنده : حسن فاطمی فرد
 
( امام محمد باقر "ع" : بر شما باد دعا در سحر تا طلوع خورشید که در این ساعات درهای آسمان باز است و رزق و روزی تقسیم می شود و حاجات عظیم داده می شود ).
ویژه نامه حسینیه مشرق- بر اساس آیات و روایات ، مهمترین زمینه هایی که موجب افزایش رزق و روزی می شود موارد زیر است : 

1- اهمیت دادن به نماز ، مخصوصاً نماز اول وقت .

2- راضی بودن پدر و مادر از انسان و دعای آنان .

3- صدقه دادن .

4- دعا کردن پشت سر برادران دینی .

5- گناه نکردن و توبه از گناهان گذشته .

6- خوش اخلاقی و نیت خیر و خوب داشتن .

7- دادن حقوق مردم ، مثل ارث .

8- دادن حق خدا ، مثل خمس و زکات .

9- قناعت کردن و میانه روی در زندگی .

10- نیکی کردن به اهل خانه .

11- مهمانی کردن و غذا دادن .

12- همیشه با وضو بودن .

13- ازدواج کردن .

14- نماز شب خواندن .

15- شکر نعمتهای الهی را به جا آوردن .

16- خواندن سوره واقعه بعد از نماز عشا .

17- گفتن تسبیحات حضرت زهرا "س" پس از نماز .

18- روشن کردن چراغ پیش از غروب آفتاب .

19- رفتن به زیارت امام حسین "ع".

20- کمک مالی به برادران دینی و شیعیان علی بن ابی طالب "ع" چه به صورت قرض الحسنه و چه به صورت بلاعوض که بسیار سفارش شده است .

21- صله رحم و دیدار با خویشاوندان .

22- زیاد گفتن ذکر ِ لا حول و لا قوۀ الا بالله .

23- توسل به امام جواد "ع".

24- پس از اذان صبح و نماز صبح مشغول دعا شدن ( امام محمد باقر "ع" : بر شما باد دعا در سحر تا طلوع خورشید که در این ساعات درهای آسمان باز است و رزق و روزی تقسیم می شود و حاجات عظیم داده می شود ).

25- گفتن ذکر "یا فتّاح " 70 مرتبه پس از نماز صبح .

26- گفتن ذکر " یا وهّاب " 100 مرتبه پس از نماز عصر .

27- مداومت بر ذکر " یا غنی " .

28- مداومت بر خواندن سوره " والذاریات" و "مزّمّل".

29- بعضی از دعاها و نمازها که در مفاتیح آمده است .

30- مداومت بر خواندن دعای فرج و آیت الکرسی .

منبع: عمارنامه




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در جمع فعالان فرهنگی؛

لازمه خودسازی «توفیق» و «برنامه‌ریزی» است/ روی قرائت مناجات شعبانیه در طول سال مداومت کنید/ «در ماه رمضان درهای جهنم روی انسان بسته است» یعنی چه؟


بعضی ایام، ایام مخصوص هستند. مانند ماه رمضان كه ماه ضیافت‌الله و كرامت‌الله است. در این ماه، درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته است و شیاطین در غل و زنجیرند. این به آن معناست كه در ملكوت عالم، اتفاقات مهمی می‌افتد، این ماه، یك ماه عادی نیست. در ملكوت این ماه، درهای فیض و رحمت الهی باز و درهای عقاب بسته است. اگر كسی بخواهد وارد جهنم شود، باید تلاش كند تا قفل‌ها را باز كند و اگر بخواهد وارد بهشت شود، راه هموار است و درها باز.



ادامه مطلب


نوع مطلب : نماز و ذکر و دعا و نیایش، مسجد و نماز، تزکیه نفس، ماه شعبان، قرآن کریم، در باب اهل بیت، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، حدیث، حجت الاسلام استاد سید محمدمهدی میرباقری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 27 خرداد 1394 :: نویسنده : حسن فاطمی فرد
عملی برای حاجت گرفتن

در روایتى از امام صادق(علیه السلام) آمده است که هرگاه حاجت مهمّى داشته باشى به گونه اى که از نظر روحى در فشار شدید باشى، دو رکعت نماز بخوان و پس از نماز، سه بار تکبیر و سپس تسبیح حضرت فاطمه زهرا(علیها السلام) را بگو، آنگاه به سجده برو و صد مرتبه بگو:

 

«یا مَوْلاتى یا فاطِمَهُ اَغیثینى»

سپس سمت راست صورت را بر زمین بگذار و همین جمله را صد بار بگو، بار دیگر به سجده برو و همین جمله را صد و ده مرتبه بگو، (مجموعاً ۳۱۰ بار مى شود) سپس حاجت خود را از خداوند بخواه که ان شاءاللّه برآورده مى سازد. (و حضرت زهراى مرضیّه(علیها السلام) ان شاءاللّه در پیشگاه خداوند براى برآمدن آن حاجت، شفاعت خواهد نمود).

 

منبع : بحارالانوار، جلد ۹۱، صفحه ۳۰ و بلد الامین، صفحه ۱۵۹.


 باشگاه خبرنگاران و جام نیوز





نوع مطلب : معارف اهل بیت، امر به معروف نهی از منکر، تاریخ اسلام، پاسخ به شبهات، ولایت و امامت، شیعیان دنیا، نماز و ذکر و دعا و نیایش، مسجد و نماز، تزکیه نفس، در مورد حجاب و زن، امام صادق(ع)، در باب اهل بیت، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، حضرت زهرا(س)، حدیث، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سی و ششمین سوره قرآن؛
برآورده شدن حاجات با خواندن این سوره
در فضیلت این سوره از حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده: هر کس سوره «یس» را قرائت کند مانند آن است که ده بار قرآن را ختم کرده.

به گزارش جام نیوز، یس، و نام های دیگرش «عزیزه؛ معمّه(شامل شونده)، مدافعه قاضیه(دفع کننده برآورده) سی و ششمین سوره قرآن است که مکی و دارای 83 آیه است.

 

از رسول گرامی اسلام روایت شده قرائت کننده این سوره نزد خداوند شریف خوانده می شود و این سوره برای قاری خود شفاعت می کند.

 




ادامه مطلب


نوع مطلب : حدیث، گیاه درمانی و نکته هایی پزشکی، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، در باب اهل بیت، قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، تزکیه نفس، مسجد و نماز، نماز و ذکر و دعا و نیایش، پاسخ به شبهات، تاریخ اسلام، معارف اهل بیت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 27 خرداد 1394 :: نویسنده : حسن فاطمی فرد
سوره ای برای آسان شدن ازدواج
از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده: "هر کس این سوره را بنویسد و در پارچه سبزی قرار دهد و به خواستگاری برود،خواستگاری اش رد نمی شود و حاجتش برآورده خواهدشد".

 به گزارش جام نیوز، سوره مبارکه ی طه،بیستمین سوره قرآن است که مکی و ۱۳۵ آیه دارد. در فضیلت این سوره از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم نقل شده: «به کسی که سوره طه را قرائت کند، در روز قیامت ثواب همه مهاجران و انصار اعطا می شود». (۱)

همچنین از ایشان روایت شده که فرمودند: «خداوند تعالی دو هزار سال پیش از آفرینش حضرت آدم علیه السلام، سوره «یس و طه» را قرائت فرمود، هنگامی که فرشتگان الهی آن را شنیدند گفتند: خوشا به حال امتی که این سوره ها بر آنها نازل شده است و خوشا به حال کسانی که این سوره ها را درون خود جای داده اند و خوشا به حال کسانی که زبانشان به تلاوت ایت سوره ها مترنم است.(۲)




ادامه مطلب


نوع مطلب : ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، گیاه درمانی و نکته هایی پزشکی، پیامبر اکرم(ص)، امام صادق(ع)، در مورد حجاب و زن، تزکیه نفس، در باب اهل بیت، قرآن کریم، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 26 خرداد 1394 :: نویسنده : حسن فاطمی فرد
[http://www.aparat.com/v/6MDAk]


منبع : velayattv.com
- اسم اعظم چیست؟ استاد محمدی در شبکه ولایت جواب می دهد




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
http://zohur.net/images/news/a4076_185724_m.jpg

روز دوشنبه 22 اسفند ماه 1390 مسجد شیعیان شهر بروکسل به دست یك سلفی به آتش کشیده شد که در پی آن حجت الاسلام والسلمین شیخ عبدالله دحدوح امام جماعت مسجد و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شهادت رسید.

مسجد مورد هدف قرار گرفته شده، به اسم “مرکز اسلامی امام رضا ”، بزرگترین مسجد شیعه در بین چهار مسجد دیگر در پایتخت بلژیک است، و در محله اندرلخت که اغلب مهاجر و مسلمان هستند قرار دارد.

http://www.shia-news.com/files/fa/news/1390/12/29/15614_192.jpg

زندگینامه شهید شیخ عبدالله دوحدوح

حجت الاسلام والسلمین شیخ عبدالله دحدوح در سال 1966 م. (1344 هـ. ش.) در كشور بلژیك به دنیا آمد. وی که مغربی الاصل بود تحت تأثیر معارف اهل بیت(ع) مستبصر شد و به مذهب تشیع گروید و به علت علاقه شدید به اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) در سال 1359 برای تحصیل علوم حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد.




ادامه مطلب


نوع مطلب : مستبصرین، اصحاب اهل بیت، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، در باب اهل بیت، تزکیه نفس، ظهور و آخرالزمان، فرقه های انحرافی، تاریخ اسلام، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 24 خرداد 1394 :: نویسنده : حسن فاطمی فرد
برگی از دفتر آفتاب؛
بعضی گمان می‌کنند که ما از ترک معصیت عبور کرده‌ایم! غافل‌اند از این‌که معصیت،‌ اختصاص به کبائر معروفه ندارد، بلکه اصرار بر صغائر هم کبیره است؛ مثلاً نگاه تند به مطیع برای تخویف، إیذاء محرم است؛ و تبسم به عاصی برای تشویق، اعانت بر معصیت است
مهدی پرس :


نامه ای از آیت الله بهجت

بسمه‌تعالی
الحمدلله وحده،‌ والصلاة علی سید انبیائه و علی آله‌ الطیبین واللعن علی أعدائهم اجمعین.


جماعتی از مؤمنین و مؤمنات، طالب نصیحت هستند؛ بر این مطلب، اشکالات وارد است، از آن جمله:

1. نصیحت در جزییات است، و موعظه اعم است از کلیات و جزییات. ناشناس‌ها همدیگر را نصیحت نمی‌کنند.

2. به آن‌چه می‌دانید عمل کنید،‌ و آن‌چه نمی‌دانید احتیاط کنید تا روشن شود و اگر روشن نشد، بدانید که بعض معلومات را زیر پا گذاشته‌اید. طلب موعظه از غیر عامل، محل اعتراض است، و قطعاً مواعظی را شنیده‌اید و می‌دانید، عمل نکردید وگرنه روشن بودید:
«
من عمل بما عَلِم، ورثه‌الله علمَ ما لم‌ یعلم».(1)
«
من عمل بما علم کفی ما لم یعلم».(2)
«
والذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سُبلنا».(3)

3. همه می‌دانند که «رساله عملیه» را باید بنگرند و بخوانند و بفهمند و تطبیق عمل بر آن نمایند و حلال و حرام را با آن تشخیص بدهند؛ پس نمی‌توانند بگویند: «ما نمی‌دانیم چه بکنیم و چه نکنیم».

4. کسانی‌که به آن‌ها عقیده دارید نظر به اَعمال آن‌ها نمایید، آن‌چه می‌کنند از روی اختیار بکنید، و آن‌چه نمی‌کنند از روی اختیار نکنید؛ و این از بهترین راه‌های وصول به مقاصد عالیه است: «کونوا دُعاة الناس بغیر ألسنتکم».(4)
مواعظ عملیه بالاتر و مؤثرتر از مواعظ قولیه است.



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

حسین بن روح نوبختی در ۱۸ شعبان سال ۳۲۶ هجری قمری از دنیا رفت. قبر او در محله نوبختیه در بازار عطاران یا شورجه بغداد می‌باشد كه هم‏ اكنون زیارتگاه شیعیان مشتاق است.

ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی درگذشته در سال ۳۲۶ق، سومین نایب خاص امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) كه از معتمدان محمد بن عثمان (دومین نایب امام زمان علیه‌السلام) و از نزدیكان وی در بغداد بوده است.

[۱] حسین بن روح را از اصحاب امام حسن عسكری(علیه السلام) دانسته‌اند و گویند محمد بن عثمان در واپسین روزهای حیات، به دستور امام مهدی(عج) او را به عنوان جانشین خود معرفی كرد؛ پس از آن شیعیان برای تحویل اموال به وی رجوع می‌كردند.[۲] مدت نیابت او ۲۱سال بوده است.

تولد

سال ولادت حسین بن روح دانسته نیست. آشنایی وی با گویشِ فارسی اهالی آبه (نزدیك ساوه) و مناسبات نزدیكش با مردم آنجا،[۳] احتمال قمی بودن وی را تقویت می‌كند؛[۴] چنان كه در برخی منابع[۵] قمی خوانده شده؛ اما در غالب منابع، بیشتر به نوبختی مشهور است.
انتساب وی به خاندان نوبختی، به احتمال بسیار، از سوی مادرش بوده است[۶]. او روحی نیز خوانده شده است.[۷] وی در ۱۸ شعبان ۳۲۶ق درگذشت و در بغداد، در منطقه نوبختیه، به خاك سپرده شد.[۸]

اختفای حسین بن روح

حسین بن روح چندی پس از انتصاب به نیابت خاص امام علیه‌السلام، مجبور شد مخفی شود. منابع امامیه از «استتار» او قبل از دست گیری سخن می‌گویند. زمان آن دقیقا مشخص نیست، احتمالاً باید بین سال‌های ۳۰۶ قمری / ۹۱۸ میلادی تا ۳۱۱ قمری / ۹۲۳ میلادی، در دوران وزارت حامدبن عباس بوده باشد. طول دوران اختفای وی و علت آن بر ما روشن نیست. بنا به نوشتۀ شیخ طوسی، در این دوران شَلمَغانی سفیر و رابط او با مردم بود.[۹] ولی شلمغانی مدتی بعد به افكار حلولی و غلو گرایش یافت، و در نتیجه، حسین بن روح او را از مقامش بر كنار كرد.



ادامه مطلب


نوع مطلب : اصحاب اهل بیت، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، در باب اهل بیت، امام مهدی(ع)، تزکیه نفس، ظهور و آخرالزمان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

حجت الاسلام طبسی: / اولین کتابی که درباره حضرت زهرا(س) نوشته شد؛ دعای فاطمی امام حسین(ع)

استاد خارج مهدویت حوزه علمیه قم گفت: نخستین کسی که تاریخچه‌ای از زندگانی حضرت صدیقه کبری(س) را به قلم آورده و به صورت کتاب تدوین کرده است، ابوصادق سلیم بن قیس هلالی کوفی متوفای سال ۷۶ هجری است.

اولین کتابی که درباره حضرت زهرا(س) نوشته شد؛ دعای فاطمی امام حسین(ع)

ریاحین ـ حجت الاسلام نجم‌الدین طبسی استاد خارج مهدویت، فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه طول تاریخ اسلام کتاب‌های زیادی درباره زندگانی زهرای اطهر(س) به رشته تحریر در آمده است، ابراز داشت: این کتاب‌هایی که در تاریخ برای این بزرگوار نوشته‌اند، حکایت از جایگاه رفیع حضرت فاطمه(س) دارد و توجه روز افزون دنیا به وجود نورانی این شخصیت را نشان می‌دهد.

*نخستین کتاب فاطمی را چه کسی نوشت

استاد خارج مهدویت تصریح کرد: نخستین کسی که تاریخچه‌ای از زندگانی حضرت صدیقه کبری(س) را به قلم آورده و به صورت کتاب تدوین کرده است، ابوصادق سلیم بن قیس هلالی کوفی متوفای سال ۷۶ هجری است که وی مطالب مربوط به حضرت زهرا(س) را به فاصله‌‏ای کمتر از سه سال از شهادت آن حضرت به نقل از امیرالمۆمنین(ع)، سلمان، ابوذر و مقداد که شاهدان عینی ماجراها بوده‌‏اند، نقل کرده است.

وی افزود: در این سال‌های اخیر بیشتر از تعداد کتاب‌هایی که در طول ۱۴۰۰ سال راجع به حضرت زهرا نوشته است، کتاب تدوین شده و به بازار عرضه شده است، به غیر از زبان فارسی و عربی، کتاب‌هایی که به زبان اردو، استانبولی، ‌ترکی‌، ‌تاجیک،‌ کردی،‌ مالایی، هندی، چینی، تایلندی، سومالی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی، ایتالیایی،‌ پرتغالی و ده‌ها زبان دیگر درباره زندگانی ایشان نوشته شده، شاید برای برخی تعجب‌آور باشد که در زبان اردو بیش از ۲۵۰ کتاب، ترکی آذری بیش از ۳۰ کتاب و استانبولی نیز ۲۷ کتاب راجع به فاطمه زهرا(س) نوشته شده است که نشان از توجه دنیا به این بانو و مکتب اهل بیت(س) دارد.



ادامه مطلب


نوع مطلب : حضرت زهرا(س)، حدیث، اصحاب اهل بیت، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، در باب اهل بیت، حضرت خدیجه(س)، پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، در مورد حجاب و زن، تزکیه نفس، نماز و ذکر و دعا و نیایش، کتاب، ولایت و امامت، پاسخ به شبهات، تاریخ اسلام، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

قنوت نماز و ارتباط آن با حضرت فاطمه زهرا(س)

نکته قابل تأملی در دعای قنوت وجود دارد این است که چرا نمی‌گوییم حسنات بلکه می‌گوییم حسنه که به صورت مفرد آمده است. برای پاسخ به این سؤال باید ابتدا ببینیم حُسن چه تعریفی دارد؟

حجت‌الاسلام محمود ریاضت از خطبای تهران درباره ارتباط قنوت نماز با دستیابی به معرفت حضرت فاطمه(س) نکات جالبی را مطرح کرده است که متن آن در ادامه می‌آید:


قنوت نماز و ارتباط آن با حضرت فاطمه زهرا(س)

بسم الله الرحمن الرحیم

لَوْ کَانَ الْحُسْنُ هَیْئَةً لَکَانَتْ فَاطِـمَةَ بَلْ هِـیَ أَعْـظَم، إِنَّ فَاطِـمَةَ ابْنَتِی خَیـْرُ أَهْـلِ الْأَرْضِ عُنْصُراً وَ شَـرَفاً وَ کَرَماً.

 اگر قرار بود زیبایی و نیکویی و خوبی صورتی داشته باشد همانا آن، فاطمه است؛ بلکه فاطمه فراتر از اینها است، به درستی که دخترم فاطمه بهترین اهل زمین است در اصل و ریشه و شرافت و کرامت. (مائة منقبة من مناقب أمیر المؤمنین و الأئمة (ابن شاذان)، ص۱۳۶)



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
وی در پایان گفت: این جلسه درسی برای من یکی از خاطره انگیزترین و به یادماندنی ترین دروسم نزد حضرت آیت الله خامنه ای بود.

به گزارش شیعه آنلاین، شنیده شده که رهبر انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت الله خامنه ای در جلسه اخیر درس خارج خود، گریه کرد.

در همین راستا یکی از شاگردان درس خارج ایشان، ضمن اعلام این مطلب، گفت: در جلسه اخیر درس حضرت آقا (حضرت آیت الله خامنه ای)، ایشان در حالی که داشت در مورد حکومت داری و حکومت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام سخن می گفت، ناگهان اشکانش جاری شد و شروع کرد به گریه کردن.

این شاگرد درس خارج رهبری، همچنین افزود: حضرت آقا همین طور که به سخنان خود ادامه می داد و می گفت "حکومت ما و حکومت داری ما کجا و حکومت داری مولا علی علیه السلام کجا؟!"، لحظه به لحظه گریه اش شدیدتر می شد و کم کم صدای هق هق به گوش رسید.

وی در پایان گفت: این جلسه درسی برای من یکی از خاطره انگیزترین و به یادماندنی ترین دروسم نزد حضرت آیت الله خامنه ای بود.
 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

خودم به سراغ یکی از علمای بزرگ تهران رفتم که 34 سال در نجف اشرف اقامت داشتند و در زمان تبعید امام خدمت ایشان بودند و پس از مراجعت از نجف هم در تهران یک دیدار خصوصی با حضرت امام داشتند.

به گزارش شیعه آنلاین، یکی از کاربران ما با ارسال مطلبی برای شیعه آنلاین، به بیان برخی داستان های جالب از ارتباط رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، با مراجع تقلید را بیان کند.

در ذیل متن کامل این مطلب را بدون هیچ گونه تغییری منتشر نموده ایم:

در آستانه رحلت حضرت امام خمینی بنده و چند تن از دوستان تصمیم گرفتیم مطالعه ای بر روی ابعاد شخصیتی آن عزیز سفر کرده انجام دهیم. من تصمیم گرفتم به بررسی رابطه ی امام خمینی و مراجع تقلید عصر خودشان بپردازم. علت آن هم این است که در سال ها ی اخیر مشاهده کردم از طرفی برخی افراد انقلابی گاهی صحبت هایی علیه مراجع می کنند و از طرفی بعضی افراد که دلشان با انقلاب صاف نیست خود را پشت سر مراجع پنهان می کنند. البته قطعا تمام علما از نظر علم و تقوا و بصیرت در یک اندازه نیستند اما باید دید با وجود اختلافات، آن ها خودشان چه رویه ای پیش می گرفتند؟

در این راستا خودم به سراغ یکی از علمای بزرگ تهران رفتم که 34 سال در نجف اشرف اقامت داشتند و در زمان تبعید امام خدمت ایشان بودند و پس از مراجعت از نجف هم در تهران یک دیدار خصوصی با حضرت امام داشتند.

آیت الله جعفری اراکی در سال 65 تحت فشار های رژیم «صدام» از عراق گریخت و به ایران مراجعت نمودند. ایشان الان از استوانه های حوزه ی علمیه ی تهران است و در مدرسه ی مروی به تدریس درس خارج فقه مشغول هستند. ایشان علاوه بر حضرت امام محضر سایر مراجع نجف و نیز محضر شاگردان عارف ربانی آیت الله سید علی قاضی (رحمة الله علیه) را درک کردند.



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


وقتی حرکتی اتفاق افتاده که یک قدم عالم به سمت ظهور می‌رود، غفلت از آن هدف و به اهداف کوچک پرداختن مثل توسعه و امثال اینها یک جور خیانت به آرمان امام زمان علیه السلام است. اینکه یک ملتی را که در مسیر ظهور حرکت می‌کنند را به سمت آرمان توسعه غربی ببرند.

مسأله این است که تشیع باید پرچمدار مقدمات ظهور شود
 
پس ببینید هدف این بود. اینکه مثلاً دست امریکا را کوتاه کنیم این هم  است، ولی هدف، بسیار بزرگتر از این است. مسأله مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان است. مسأله این است که دنیای تشیع باید پرچمدار مقدمات ظهور شود. این باید به وسیله شیعه در دنیا انجام شود. مگر غیر از این است؟ چه کسی باید زمینه‌ساز ظهور امام زمان باشد غیر از شیعیان حضرت؟ هزار و چندصدسال بعد از عاشورا همین جامعه مؤمنین باید کار را انجام دهد. حالا اگر شما اقدامات امام را در این مسیر بدانید ببینید امام موفق بودند یا نه؟ توفیقات امام و هزینه‌هایی که کردیم و سختی‌هایی که تحمل کردیم و نتایجی که گرفتیم اینها را با همدیگر مقایسه کنید. هزینه‌هایی که شده است چیست؟ ما شهدای فراوانی داریم. خیلی مشکل است انسان یک عزیز از دست بدهد. واقعا خانواده‌های شهدا رنج‌های فراوانی بردند. ما اسرایی داریم، آزاده‌هایی که سال‌ها در اسارت بودند و با آن سختی‌هایی که آرام آرام نقل کردند و همه خواندیم. جانبازهایی داریم که سال‌هاست روی ویلچر و در بیمارستان زندگی می‌کنند و این سختی‌ها را تحمل می‌کنند. ولی دستاوردهای ما چیست؟ دستاوردهای امام چیست؟




ادامه مطلب


نوع مطلب : حجت الاسلام استاد سید محمدمهدی میرباقری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سخنان مهم استاد میرباقری پیرامون شرایط جهان در عصر ظهور + صوت

برای «ظهور» هر قطره خونی که ریخته شود باعث «رشد» انسان است/ تشیع باید پرچمدار مقدمات ظهور شود/ انقلاب اسلامی مانع تبدیل جهان به دهکده شد/ با عبور از دوران ظلمانی به «حیات طیبه» می رسیم

وقتی حرکتی اتفاق افتاده که یک قدم عالم به سمت ظهور می‌رود، غفلت از آن هدف و به اهداف کوچک پرداختن مثل توسعه و امثال اینها یک جور خیانت به آرمان امام زمان علیه السلام است. اینکه یک ملتی را که در مسیر ظهور حرکت می‌کنند را به سمت آرمان توسعه غربی ببرند.
رجانیوز: حجت الاسلام و المسلمین استاد سید محمدمهدی میرباقری در جلسه هفتگی هیأت الرضا علیه‌السلام که در تاریخ ۱۵ خرداد انجام شد به عنوان سخنران جلسه به بیان نکات مهمی پیرامون ظهور و عبور از ظلمات پرداخت. 
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه عبور ما از ظلمات شیطان ممکن نیست الا اینکه از عالم غیب و بیرون از این عالم تجلیاتی بر ما شود افزود: تا نور امام علیه‌السلام در وجود ما تجلی و ظهور پیدا نکند و قلب ما روشن به نور امام نشود، امکان نجات و عبور از این وادی ظلمات نیست.
 
وی ادامه داد: وقتی آن سرچشمه حیات یعنی امام در عالم ظاهر شد، عالم نورانی می‌شود و به «حیات طیبه» می‌رسند و همه عالم زنده می‌شوند. نه فقط ما زنده می‌شویم، جمادات هم زنده می‌شوند؛ حیوانات هم به «حیات طیبه» می‌رسند.
 


ادامه مطلب


نوع مطلب : حجت الاسلام استاد سید محمدمهدی میرباقری، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
[http://www.aparat.com/v/LbEUK]




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

برخی اشعار ابن عربی درباره حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

ابن عربی در فتوحات مکیه ضمن مطالب بسیاری درباره وقایع ظهور آن حضرت، پس از ذکر شمایل و فضایل حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و وصف اعوان و انصار وی و شرح شروع و پایان قیام آن حضرت، چنین می سراید:

اَلا انّ خـتـمَ الاولـیـاء شـهـیـدُ

و عـیـن امـام العالمین فَقِیدُ

هوالسیـّد المّهدی من آل احـمدٍ

هوالصّارمُ الهندی حین یبیدُ

  هوالشّمس یجلو کلّ غـمّ و ظلمه

هوالوابل الوسمی حین یجودُ[۳۶]

به درستی که خاتم اولیاء، شاهد و ناظر است،

و شخص امام عالمیان از دیده ها پنهان است.

وی آقا و سرور، مهدی آل احمد است،

او همان شمشیر برنده ای است که بدکاران و ظالمان را هلاک می کند.

او همان خورشیدی است که هر گونه غم و تاریکی (ظلم و جهل) را می زداید،

او همان نخستین باران (روح بخش) است که به مردگان حیات می بخشد.

علامه سید محمد حسین حسینی تهرانی، به نقل از محدث نیشابوری، در شرح احوال محیی الدین می گوید:



ادامه مطلب


نوع مطلب : حدیث، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، در باب اهل بیت، امام مهدی(ع)، در مورد حجاب و زن، تزکیه نفس، ظهور و آخرالزمان، نماز و ذکر و دعا و نیایش، شعر، کتاب، فلسفه و عرفان اسلامی، ولایت و امامت، پاسخ به شبهات، تاریخ اسلام، علما، معارف اهل بیت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

چون رساله مناقب ابن عربی، حاوی عبارات بلند عرفانی می باشد، چندین شرح بر آن نگارش یافته است؛ از آن جمله شرح مناقب محیی الدین، اثر عالم شیعی، سید محمد صالح موسوی خلخالی و نیز جلوات ربانی، اثر آیت الله محمد رضا ربانی.

ابن عربی در نگاهی کوتاه

محمد بن علی  بن محمد بن احمد بن عبدالله حاتم الطایی، معروف به محیی الدین، مکنّا به ابن عربی، ملقب به شیخ اکبر (۶۳۸ -۵۶۰ ق) است. این عارف عجیب در طول عمرِ خود، از آغاز نوجوانی تا دوران پیری و پایان زندگانی، با همتی بسیار عالی، نشاطی حیرت انگیز، پشتکاری شگفت آور و با شور و شوقی وافر، به فراگیری علوم و تحصیل معارف زمان خویش پرداخت.

ابن عربی از پرکارترین نویسندگان است و هیچ نویسنده ای در جهان اسلام، از قبیل کِندی، ابن سینا و غزالی در کثرت تألیف و تصنیف با وی برابری نمی کند. موضوع اصلی رسالات او عرفان و حالات و واردات و تجارب قلبی او است؛ ولی در عین حال، تمام علوم دینی اعم از حدیث، تفسیر، سیره، فقه و نیز علومی از قبیل کیمیا و جفر و نجوم و حساب جمل و همچنین شعر را دربرمی گیرد. او با خلق آثاری ارزشمند، بنیاد یک نظام فکری را بر اساس تجارب عرفانی استوار ساخت که هنوز هم محور بینش های عرفانی در جهان اسلام است.[۱] تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر از وی شناسایی شده است.




ادامه مطلب


نوع مطلب : حدیث، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، در باب اهل بیت، امام مهدی(ع)، تزکیه نفس، ظهور و آخرالزمان، نماز و ذکر و دعا و نیایش، شعر، کتاب، ولایت و امامت، پاسخ به شبهات، تاریخ اسلام، علما، معارف اهل بیت، فلسفه و عرفان اسلامی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 17 خرداد 1394 :: نویسنده : حسن فاطمی فرد

به گزارش موعود ، دوران قبل از بعثت رسول اکرم(ص) را دوران جاهلیت اولی می خوانند، جامعه آن دوران از این جهت که با خاموش کردن نور عقل و فطرت، قدم در مسیر انحرافات گذاشته، با تمام وجود سر سپرده جهل و تاریکی گشته است با جامعه دوران آخرالزمان مشابهت زیادی دارد، از این رو دوران آخرالزمان را دوران جاهلیت ثانی می گویند.



دوران قبل از بعثت رسول اکرم(ص) را دوران جاهلیت اولی می خوانند، جامعه آن دوران از این جهت که با خاموش کردن نور عقل و فطرت، قدم در مسیر انحرافات گذاشته، با تمام وجود سر سپرده جهل و تاریکی گشته است با جامعه دوران آخرالزمان مشابهت زیادی دارد، از این رو دوران آخرالزمان را دوران جاهلیت ثانی می گویند.
جاهلیت دوم سخت تر و مصیبت بارتر از جاهلیت اول و خطرناکتر از آن است. مردم عصر پیامبر(ص) بت های چوبی می پرستیدند، اما مردم در زمان قبل از ظهور، بت های بشری می پرستند. همان بت هایی که به مقابله با امام می پردازند و با کتاب خداوند و با تفسیر به رای آیات، سعی در محکوم کردن امام و باطل نشان دادن ایشان دارند. ولی امام مهدی(ع) جاهلیتی را که پیش از ظهور است نابود می کنند، دقیقا همانند پیامبر گرامی اسلام که جاهلیت را نابود کرد.



ادامه مطلب


نوع مطلب : حدیث، آیت الله خامنه ای، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، در باب اهل بیت، پیامبر اکرم(ص)، فساد و انحطاط اخلاقی، تزکیه نفس، ظهور و آخرالزمان، ولایت و امامت، فرقه های انحرافی، تاریخ معاصر، پاسخ به شبهات، تاریخ اسلام، علما، سیاست و دین، معارف اهل بیت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 17 خرداد 1394 :: نویسنده : حسن فاطمی فرد

به گزارش موعود ، «حسین ‌بن روح نوبختی» که اصلیتی ایرانی داشت، به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد اخلاقی و ایمانی ردای نیابت خاص امام زمان(عج) را پوشید. مزار این نایب خاص حضرت ولی‌عصر(عج) اکنون در بغداد زیارتگاه عاشقان و دلدادگان مهدوی است.



، هجدهم شعبان سال 326 هجری قمری نائب سوم حضرت ولی‌عصر(عج) به دیار باقی شتافت، حسین بن روح ملقب به نوبختی از خاندان ایرانی که مدت 21 سال نیابت خاص امام زمان(عج) را بر عهده داشت در شهر بغداد دیده از دنیا فروبست و مزار نورانی‌اش هم‌اکنون در بازار شورجه در سوق العطارین قرار دارد.

حسین بن روح از اصحاب امام عسکری(ع) بوده است، بر حسب منابع تاریخی، تبار حسین بن روح از خاندان ایرانی، نژاد آل نوبخت سرچشمه می‌گیرد و نوبخت جد اعلای این خاندان است، طایفه نوبخت از علما و متکلمان و منجمان که همگی پیرو مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت بوده‌اند، جد اعلای آنان نوبخت و زرتشتی بوده و در عهد منصور دوانیقی عباسی از زرتشتی به اسلام روی آورد و مسلمان شد و ساکن بغداد شدند.



ادامه مطلب


نوع مطلب : معارف اهل بیت، علما، تاریخ اسلام، پاسخ به شبهات، تاریخ معاصر، ولایت و امامت، نماز و ذکر و دعا و نیایش، ظهور و آخرالزمان، تزکیه نفس، ماه شعبان، امام مهدی(ع)، در باب اهل بیت، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، اصحاب اهل بیت، حدیث، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم فرمودند: شب نیمه شعبان در خواب بودم که جبرئیل آمد و گفت: محمد! چرا در این شب خوابیده اى ؟ گفتم : جبرئیل ! مگر چه شبى است ؟ گفت : شب نیمه شعبان است .
به گزارش مشرق، رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم فرمودند: شب نیمه شعبان در خواب بودم که جبرئیل آمد و گفت: محمد! چرا در این شب خوابیده اى ؟ گفتم : جبرئیل ! مگر چه شبى است ؟ گفت : شب نیمه شعبان است . محمد! برخیز. آنگاه مرا بلند کرده و به بقیع برد، سپس گفت : سرت را بلند کن ، زیرا این شبى است که درهاى آسمان در آن باز مى شود : درهاى رحمت . درِ "رضوان"، درِ "مغفرت " درِ "فضل""توبه" درِ "نعمت" درِ "جود" و درِ "احسان". و خداوند به عدد فراوان مردم را از آتش جهنم - آزاد مى کند؛ زمان مرگ را در آن ثبت کرده و به مدت یک سال روزیها را تقسیم مى کند؛ و هر چه را که در تمام سال اتفاق مى افتد فرو مى فرستد. محمد! کسى که این شب را با گفتن "الله اکبر"، "سبحان الله" و "لا اله الا الله" و دعا و نماز و قرآن خواندن و انجام اعمال مستحب و استغفار کردن زنده نگهدارد بهشت منزل و استراحتگاه او خواهد بود و گناهان گذشته و آینده اش بخشیده مى شود.

نیمه شعبان از ایام سعد و مبارکی است که فرصتی برای نجات قلب و ذهن و شستشو و طهارت درون از هجمه  تاریکی ها و غفلت ها و جهل هاست. نیمه شعبان علاوه بر این که  با تولد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گره خورده است بنا بر روایاتی از شب های قدر هم محسوب می شود. آیت الله حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب "المراقبات" به برخی از فضایل این روز و اعمالی که وارد شده است پرداخته اند.




ادامه مطلب


نوع مطلب : ظهور و آخرالزمان، تزکیه نفس، ماه شعبان، امام مهدی(ع)، پیامبر اکرم(ص)، قرآن کریم، در باب اهل بیت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
در گفتگو با آیت الله اسلامی مطرح شد؛
آیت الله اسلامی گفت: علمای اهل سنت، وجود امام مهدی(ع) را تأیید می کنند. حتی بعضی از علمای اهل سنت می گویند که ما خدمت ایشان هم رسیده ایم. با استفاده از احادیث متواتر می توان وجود امام(ع) را اثبات کرد.
به گزارش مشرق، علمای فرقه وهابیت همواره تلاش می کنند تا اعتقادات سایر مذاهب اسلامی از جمله اعتقادات تشیع اثنی عشری را مورد هجمه قرار داده و شیعه را فرقه ای بدعت گذار و به دور از سنت پیامبر(ص) معرفی کنند. همچنین این فرقه به وسیله حمایت از جانب استعمار و ثروت های نفتی رژیم آل سعود، تبلیغات گسترده ای در سطح جهان انجام می دهد و کتاب های بی شماری برای ترویج عقاید خود و رد عقاید شیعه منتشر می کند. در این راستا و در پاسخ به برخی از شبهات وهابیت با آیت الله ابوالفضل(علی) اسلامی،گفتگویی انجام داده ایم.

آیت الله اسلامی مدیر کل پژوهش مجمع جهانی اهل بیت(ع) بوده است و هم اکنون نیز از اعضای مجلس خبرگان است. وی در پاسخ به شبهات ناصرالقفاری، از علمای وهابیت، کتابی به زبان عربی نگاشته است با عنوان «مع الدکتور ناصر القفاری؛ فی اصول مذهبه» و در آن ضمن پاسخ به برخی شبهات ناصر القفاری، با استفاده از منابع اهل سنت، سوالات و شبهاتی درباره آرا و افکار وهابیت طرح نموده است. در قسمت دوم  این گفتگو، شبهاتی که وهابیت درباره وجود امام زمان(عج) طرح می کنند، بررسی شده است که به مناسبت سالروز میلاد منجی عالم بشریت پیش روی شما قرار گرفته است؛




ادامه مطلب


نوع مطلب : حدیث، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، در باب اهل بیت، پیامبر اکرم(ص)، مستبصرین، امام مهدی(ع)، ماه شعبان، تزکیه نفس، نماز و ذکر و دعا و نیایش، ظهور و آخرالزمان، ولایت و امامت، فرقه های انحرافی، پاسخ به شبهات، تاریخ اسلام، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
انسان کمال گرا خواه ناخواه و با توجه به نسبتی که با ماده دارد، محکوم به مکان مندی و به تبع آن ناگزیر از زمان مند بودن است. این ویژگی در تعارض تام با شاخص کمال گرایی مفرط انسان هاست؛ چراکه کمال گرایی مؤلفه ای بی حد و مرز بوده و با محدودیت های زمانی و مکانی در تقابل است.

به گزارش مشرق، مولوی در مثنوی براساس سیر تحولی ـ تشکیکی هویت انسان سه مرتبه هویتی را برای او قائل است. بر این اساس شخص در مرتبه نفسانی تحت کشش محرک های نفسانی و میدان هویتیِ بیرون از خود رفتار کرده، بازتاب هویت جمعی را «خود» خویش قلمداد می کند آدمی در این سطح هویتی در قبال استیفای حقوق خود از محیط، کمترین وظیفه را به محیط ارائه می دهد. در مرتبه هویت عقلانی، شخص بدون چشم پوشی از حقوق خود، در قبال حقوق محیط برای خویش وظایف تعیین شده ای قائل است. گفتگوهای درون شخصی حاصل مشاجرات عقل و نفس در این بازه هویتی است. اما هویت روحانی انسان که مولوی آن را نفس دوم یا هویت ازلی قلمداد می کند، در یک محیطِ بدون زمان به نام پسا مکان تعریف می شود. تعامل بین سطح هشیار یا «خود» انسان با این سطح هویتی، صرفاً از طریق «ذکر» حاصل شده و منجر به فربهی فکری شخص می شود. در این سطح هویتی، شخص در قبال حقوق اندک محیط بیشترین وظیفه را ارائه می دهد. مولوی الگوی چنین رفتارهایی را انبیا می داند. فرایند توبه، مقوله اختیار و زمان اندیشی (توزیع اندیشه در زمان های گذشته و آینده)، با ارتقای هویت انسانی دستخوش تغییر شده و در آستانه های خاصی کاملاً از بین می روند. عناصر یادشده در سطوح تحتانی هویت انسان پررنگ تر از سطوح میانی و فوقانی است.


ادامه مطلب


نوع مطلب : ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، تزکیه نفس، نماز و ذکر و دعا و نیایش، شعر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
حضرت محمد(ص) فرمودند : مرگ چیزی است که گریزی از آن نیست و مسافرت درازى است که هر کس آنرا خواست باید ده هدیه با خود همراه برد.
به گزارش مشرق؛ از کتاب "لباب الالباب" منقول است که : مردى خدمت پیامبر اکرم «صلّى اللّه علیه و آله و سلّم» رسیده عرض کرد: آیا اجازه مى‏ فرمایید من آرزوى مرگ کنم؟ حضرت فرمودند : مرگ چیزی است که گریزی از آن نیست و مسافرت درازى است که هر کس آنرا خواست باید ده هدیه با خود همراه برد، پرسید: چه هدایائى؟ فرمود: هدیه ای براى عزرائیل، هدیه ای براى قبر ، هدیه ای براى نکیر و منکر، هدیه ای براى میزان، هدیه ای براى پل صراط، هدیه ای براى دربان دوزخ، هدیه ای براى دربان بهشت، هدیه ای براى پیغمبر «صلّى اللّه علیه و آله و سلّم»، و هدیه ای براى خداوند متعال؛

امّا هدیه عزرائیل چهار چیز است : رضایت حق داران، قضاى نمازهای فوت شده، اشتیاق به خداوند، و آرزوى مرگ ؛

و هدیه قبر هم چهار چیز است: ترک سخن‏چینى، استبراى از بول، تلاوت قرآن، و نماز شب؛

و هدیه ی نکیر و منکر هم چهار چیز است : راستگویى، ترک غیبت، حقگویى، و فروتنى براى همه؛

و هدیه ی میزان نیز چهار چیز است : فرو خوردن خشم، تقواى راستین، رفتن به جماعتها، و دعوت مردم به کارهاى خیر؛

و هدیه ی صراط هم چهار چیز است : اخلاص، خوش خوئى، ذکر زیاد، و تحمل آزار دیگران؛

و هدیه ى دربان دوزخ هم چهار چیز است : گریه از ترس خدا، صدقه‏ى مخفى، ترک گناه، و خوشرفتارى با پدر و مادر؛

و هدیه ى دربان بهشت نیز چهار چیز است : صبر در ناملایمات، شکر نعمت، صرف مال در راه خدا، و رعایت امانت در مال وقف؛

و هدیه ى پیغمبر «صلّى اللّه علیه و آله و سلّم» هم چهار چیز است : دوستى آنجناب، پیروى از سنت او، محبت اهلبیتش، و عفت زبان؛

و هدیه ی جبرئیل هم چهار چیز است : کم خورى، کم خوابى و مداومت بر حمد ، و کم گوئی؛

و هدیه ى خداوند متعال هم چهار چیز است : امر به معروف ، نهى از منکر ، خیر خواهى براى مردم ، و مهربانى با همه.

منبع : کتاب تحریر المواعظ العددیه
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان




نوع مطلب : حدیث، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، تزکیه نفس، نماز و ذکر و دعا و نیایش، مسجد و نماز، ولایت و امامت، پاسخ به شبهات، تاریخ اسلام، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 17 خرداد 1394 :: نویسنده : حسن فاطمی فرد
7خواص اعجاب انگیز آیة الکرسی را در این گزارش بخوانید.
به گزارش مشرق، 7 خواص اعجاب انگیز آیة الکرسی را در این گزارش بخوانید.

1- حضرت امام باقر(ع) فرمود : کسی که بعد از وضوء آیة الکرسی بخواند خداوند ثواب چهل سال عبادت را به او عنایت می فرماید و چهل درجه او را بالا می برد و چهل حورالعین را به تزویج او در می آورد.

2-رسول خدا(ص)(علیه افضل الصلوات) فرمودند : هر کس آیة الکرسی را بعد از هر نماز واجبی بخواند خدای تعالی قابض روح او خواهد بود و مثل کسی است که جنگ کرده باشد با کفار در خدمت انبیاء تا به شرف شهادت فایض شده باشد.

3-اگر کسی آیة الکرسی را بخواند و به پاهایش بدمد در راه رفتن خسته نمی شود.

4-اگر کسی در جایی بی آب باشد و از هلاکت بترسد 66 بار آیة الکرسی بخواند حاجتش برآورده می شود.

5- برداشتن عذاب قبر : اگر کسی مشتی خاک بردارد و 7 بار آیة الکرسی بخواند و در قبر مرده ریزد آن مرده را کیفر نکنند و به رحمت الهی رسد.

6-پیامبر اکرم (ص) فرمودند : اگر کسی در شب یکشنبه دو رکعت نماز با حمد و آیة الکرسی و توحید هر کدام یک بار بخواند فردای قیامت وقتی پا به عرصه ی قیامت می نهد صورتش مثل ماه شب می درخشد و از طرفی هم پروردگار عالم در دنیا عقلی به او عطا می کند که او را تا زمان مردن همراهی می کند.

7-دوازده مرتبه آیة الکرسی خواندن در سفر و حضر مانند این است که دوازده لشکر مجهز برای حفاظت از هر حادثه از جانب خدا گماشته شده است.

تذکر : این 7 مورد تنها 7 قطره از دریای پهناور آیة الکرسی می باشد . سوره ای کوچک در قرآن که در دل بزرگترین سوره ی قرآن جای دارد و پیامبر (ص) خواندن مدام آن را به امیر المومنین علی(ع) بی نهایت توصیه می فرمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان




نوع مطلب : حدیث، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، امام باقر(ع)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 17 خرداد 1394 :: نویسنده : حسن فاطمی فرد
آیا جزیره خضرا یک جای ثابتی است یا اینکه هر کجا حضرت باشد آنجا جزیره خضراست؟
سؤال: شخصی محل جزیره خضرا را که در آن با حضرت حجت (عج) ملاقات شده،[1] با جزیره مثلث برمودا تطبیق کرده و حدود آن را بیان نموده، آیا این ادعا درست است؟

جواب: آیا جزیره خضرا یک جای ثابتی است یا اینکه هر کجا حضرت باشد آنجا جزیره خضراست؟ مؤید نظر دوم اینکه حضرت خضر علیه‌السلام که از آب حیات نوشیده[2] هر کجا می‌رود در آنجا سبزه می‌روید،[3] آیا امکان دارد حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف که از او بالاتر است، چنین نباشد؟!

حضرت استاد در وقت دیگر فرمودند: دل اهل ایمان، سبز و خرم و جایگاه حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است.

در محضر بهجت، ج۲، ص۳۰۸

***
امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در هرکجا باشد، آنجا خضراست. قلب مؤمن جزیره خضراست، هر جا باشد حضرت در آنجا پا می‌گذارد.

قلب‌ها از ایمان و نور معرفت خشکیده است. قلب آباد به ایمان و یاد خدا پیدا کنید، تا برای شما امضا کنیم که امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف آنجا هست.

در محضر بهجت، ج۲، ص۱۷۹

***
آری، تشنگان را جرعه وصال و شیفتگان جمال را آب حیات و معرفت می‌دهند. آیا ما تشنه معرفت و طالب دیدار هستیم و آن حضرت آب نمی‌دهد، با آنکه کارش دادرسی به همه است و به مضطرین عالَم رسیدگی می‌کند؟!

در محضر بهجت، ج۲، ص۳۶۹




نوع مطلب : حدیث، آیت الله بهجت، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، در باب اهل بیت، امام مهدی(ع)، تزکیه نفس، ظهور و آخرالزمان، نماز و ذکر و دعا و نیایش، ولایت و امامت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شواهد تاریخی رد تعبیر «پارقلیطا» به «روح القدس»

در طول تاریخ، افرادی بوده اند که با اطلاع از «پارقلیط» و ویژگی های آن، به وسیله خودشان و یا پیروان آنها پارقلیط نامیده شده اند. از شواهد تاریخی ذیل می توان نتیجه گرفت که پارقلیطی، که مردم در اعصار مختلف منتظر ظهور آن بوده اند، روح القدس نبوده، بلکه از جنس خود آنها (بشر) بوده است.

1. درحدود سال 156 میلادی، شخصی به نام مونتانوس در «می زیا» ظهور کرد که به مخالفت با کلیسا برخاست. او دنیاپرستی روزافزون مسیحیان و خودکامی اسقف ها را تقبیح کرد. وی مژده می داد که ملکوت آسمان نزدیک است. مردم زیادی در اطراف او جمع شدند و او را فارقلیط نامیدند (دورانت، 1341، ج 3، ص 253).

2. در سال 177 میلادی در آسیای صغیر، منتس که فردی مرتاض بود، ادعای رسالت نمود و اعلام کرد که من همان فارقلیطی هستم که مسیح او را بشارت داده است. به دنبال ادعای وی کار به جایی رسید که تعداد زیادی، از او پیروی کرده و او را همراهی نمودند (رشیدرضا، 1990، ج 9، ص 239).

3. در زمان پادشاهی ساسانیان، فردی به نام «مانی» ظهورکرد. وی بعد از آنکه ادعای پیامبری نمود، پیروانش وی را فارقلیط نامیدند. همان فارقلیطی که مسیح وعده آن را داده بود (مسعودی، 1365، ص 124).

4. ابن العبری مورخ پرکار قرن هفتم هجری نیز از ظهور فردی به نام مونطاس خبر می دهد که در آسیای صغیر ادعا نمود که همان فارقلیطی است که مسیح وعده آن را داده است (ابن العبری، 1377، ص 97).



ادامه مطلب


نوع مطلب : حدیث، ماجراهای جالب و نکته های اخلاقی و آموزنده، در باب اهل بیت، پیامبر اکرم(ص)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
در بین اناجیل اربعه، انجیل یوحنا، ویژگی های «شخصی» را بیان می کند که نشانه هایی از ابدیت و جهان شمولی آیین و تعالیم او در آینده، به روشنی به چشم می خورد شخصی که با لفظ «پارقلیطا» در آنجا از آن یاد می شود، شواهد متعددی وجود دارد که ویژگی های آن با ویژگی های همان «احمد» موجود در آیات 6 سوره صف مطابقت دارد.
به گزارش مشرق، مسلمانان معتقدند که در کتب ادیان مختلف، اشاراتی مبنی بر ظهور پیامبراکرم(ص) و رسالت جهانی وی شده است. گوشه ای از این اشارات در عهدین، با وجود تحریف فراوان در اعصار مختلف، باقی مانده است. برای نمونه، در انجیل یوحنا، که بحث محوری آن رسالت جهانی پارقلیطا است، به جاودانگی دین و آیین او اشاره دارد. پارقلیطی، به اعتقاد مسلمانان برخلاف توصیه مسیح در اعصار مختلف مورد بی مهری قرار گرفته است؛ گروه های مختلف مسیحی، همواره سعی در تحریف داشته و هریک سعی نموده اند به نحوی آن را برخلاف واقعیت های موجود توجیه نموده، تفسیری متفاوت با شواهد و قرائنی که حاکی از رسالت جهانی پارقلیط است ارائه نمایند.



بدین ترتیب، این سؤال مطرح می شود که استدلال مسلمانان در برابر منکران انعکاس رسالت جهانی پیامبراکرم(ص) در انجیل یوحنا چیست؟

در باب های 14 و 16 انجیل، از واژه ای به نام «پارقلیطا» با رسالتی جهانی سخن رفته است. محققان مسلمان معتقدند شواهد مطمئن و موثقی وجود دارد که مراد از این واژه، همان «احمد»ی است که قرآن با قاطعیت تمام از ابدیت و جهان شمول بودن تعالیم وی سخن ها می گوید.

کلیدواژه ها: پیامبر اکرم(ص)، پارقلیط، مسیح، انجیل، رسالت جهانی.


ادامه مطلب


نوع مطلب : حدیث، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اسما خداوند متعال

پخش زنده حرم
Online User اسلام کوئست سایت جامع فرهنگی 
مذهبی شهید آوینی Aviny.com

دنیـای نیـاز بـه نمــاز | WorldPrayer.ir

 
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو